Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Jaraczewo, ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo
Urząd Stanu Cywilnego - pokój nr 13
Tel. (62) 747 31 02 lub (62) 740 93 86
 

Wymagane dokumenty:
Wypełniony wniosek (do pobrania w załącznikach) oraz:
- opłacony odpis zupełny aktu stanu cywilnego, stanowiącego podstawę do sprostowania lub uzupełnienia aktu stanu cywilnego (w przypadku zdarzeń zarejestrowanych poza Gminą Jaraczewo).
W przypadku sprostowania błędów w akcie:
- urodzenia należy dołączyć odpis zupełny aktu małżeństwa rodziców; 
- urodzenia dziecka nie pochodzącego z małżeństwa należy dołączyć, odpisy zupełne aktów urodzenia matki lub ojca, jeżeli dziecko zostało uznane;
- aktu małżeństwa, należy dołączyć odpisy zupełne aktów urodzenia osób zawierających małżeństwo;
- aktu zgonu należy dołączyć, odpis zupełny aktu małżeństwa lub aktu urodzenia zmarłego, w zależności od tego czy osoba zmarła pozostawała w związku małżeńskim.
 

Termin realizacji:
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie maksymalnie 1 miesiąca, licząc od daty wpływu wniosku.
 

Opłaty:
Za wydanie decyzji w sprawie sprostowania bądź uzupełnienia aktu stanu cywilnego: 39,00 zł.
Opłatę można uiścić w Urzędzie Gminy Jaraczewo: w godzinach pracy urzędu (poniedziałek: 8.00 - 16.00; wtorek - piątek: 7.30-15.30).
Opłatę można również uiszczać na rachunek bankowy - Bank Spółdzielczy Jarocin, Oddział w Jaraczewie, Numer Konta 59 8427 0009 0300 0013 2000 0001 tytułem: "opłata za wydanie decyzji o sprostowaniu/ uzupełnieniu aktu stanu cywilnego".
 

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zm.);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 ze zm.).