Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Jaraczewo, ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo
Urząd Stanu Cywilnego - pokój nr 13
Tel. (62) 747 31 02 lub (62) 740 93 86

Termin zgłoszenia zgonu:
Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
 

Osoby zobowiązane do zgłoszenia zgonu:
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
- osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
- administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.
 

Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu wystawiona przez lekarza oraz dowód osobisty osoby zmarłej.
2. Osoba zgłaszająca zgon winna posiadać aktualny dowód osobisty - do wglądu.

Termin realizacji:
Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawane są trzy odpisy skrócone aktu zgonu.
 

Opłaty:
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zm.);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 ze zm.).